Crimson använder cookies för att förbättra din användarupplevelse och förmedla relevant innehåll. Genom att använda sidan godkänner du detta. Läs vår cookie- och integritetspolicy.

Vad gör Crimson i coronatider?

Frågor och svar

Crimson följer Folkhälsomyndighetens råd och iakttar kontinuerligt utvecklingen. Därför kan denna sida uppdateras beroende på om nya råd skulle kommuniceras till företag och allmänhet.

Levererar ni som vanligt?

Vår bildproduktion är öppen som vanligt och har inga störningar i leveranser av material eller produkter. Normal produktionstid gäller. Se respektive produktsida för produktionstid.

Kan jag fortfarande hämta bilder hos er?

Vår reception och showroom är öppen, men med begränsade öppettider. De nya öppettiderna är mån-fre, kl 9-17. Vissa dagar kan det vara kort med personal som kan ta emot jobb eller hjälpa till med beställning. Ring oss innan – om du behöver hjälp med något mer än att hämta beställda bilder. Vi har en egen kundparkering och i vår reception finns handtvättmöjligheter för våra kunder. OBS: Vi är numera helt kontantfria för att minska den fysiska kontakten mellan våra kunder och anställda.

Kan jag hämta bilder hos era egna ombud?

Vårt egna ombud i sthlms innerstad håller öppet som vanligt. Håll er uppdaterade på deras hemsida angående öppettider. Utlämningsombud: Kameradoktorn (Östermalm, Stockholm). Kontakta kundtjänst om du inte har möjlighet att hämta bilder hos oss eller ombud. Vi rekommenderar alla våra kunder att i första hand välja ett leveransalternativ med Postnord eller Budbee.

Varför har Gunnar Olsson Foto tagits bort som leveransalternativ?

Från och med måndagen den 4/1 så kommer “Hämta hos Gunnar Olsson Foto” inte längre vara ett valbart leveransalternativ pga nya/kommande restriktioner kring butikslokaler. Observera att du fortfarande kan välja att hämta dina beställningar hos oss i Hägersten eller Kameradoktorn på Östermalm. Vi hoppas att smittoläget ska förändras under 2021 och att vi återigen ska kunna erbjuda leveranser till Gunnar Olssons Foto. Vi reserverar oss mot eventuella förändringar av leveransalternativ i framtiden. Vi rekommenderar alla våra kunder att i första hand välja ett leveransalternativ med Postnord eller Budbee.

Vad gör ni om en anställd blir sjuk?

Vid luftvägssymtom eller allmänt sjukdomstillstånd stannar vår personal hemma i enlighet med Folkhälsomyndighetens råd. Vi tillämpar även 48-timmars symtomfrihet för att en anställd ska kunna återgå i produktion. Personalen hjälper varandra extra mycket så att produktionstiden inte ska behövas förlängas vid sjukdom eller vab.

Tar ni fortfarande kundmöten?

Personal som har möjlighet jobbar hemifrån. Det betyder att ett kundmöte om exempelvis en utställning behöver tas per telefon eller videosamtal. Du kan fortfarande besöka oss för att titta på dina bilder innan montering/inramning (tid måste förbokas). Ta gärna hänsyn till att svarstiden kan bli lite längre än vanligt från kundtjänst, kundansvariga samt IT- och ekonomiavdelning.

Kan jag skicka bilder utanför Sverige?

Det går fortfarande att skicka bilder till andra länder. Tänk bara på att leveranstiden kan bli längre än vanligt på grund av nya restriktioner som uppdateras varje dag.

Sidan uppdaterades: 4/1 -2021

Relaterade inlägg

6 tips för redigeringsrummet
Lay flat fotoböcker
Made in Sweden

Stöd ditt lokala fotolabb. Alla våra produkter tillverkas i vårt labb i Stockholm. Därför kan vi hålla högsta kvalitet med kortare leveranstider och mindre transporter. Läs mer om vad vi gör i coronatider Läs mer om vårt miljöarbete